Nya träningstips!

Hej på er alla!!

Här kommer två övningar som verkligen "träffar" muskelgrupperna i fråga.
Den ena är en bröstövning som inte är lik någon annan, och den andra
är en mag- och bålövning som är designad för golfare!

Jag har styrketränat i många år, och kan ärligt säga att denna bröstövning
är den bästa jag testat!

Övning 1: Bröstmuskel med dubbel-belastning
Ta en bänk och placera i mitten av en Smith-maskin. Fäst vajrarna till armarna
och ta sedan hantlar i rätt viktklass för den styrka du har. Det ska vara tungt, men
du ska kunna göra 8-12 repetitioner.
Övningen är en dubbel-belastning, då Smith-maskinen gör att dina armar dras bortåt
från där du ska med hantlarna. Så, ner så långt du kan med hantlarna, och tryck sedan
uppåt och in mot mitten, så hantlarna träffar varandra.

Video på övningen:


Övning 2: Mage- och rotationsrörelse
Denna övning är framtagen av min PT - Kris Morgan - och helt underbar
för att träna magen och höftrörelsen som skapar golfsvingen!
Så, lägg en matta på golvet, ta en bänkpress-stång. Lägg på tilräckligt
med vikt så att den skapar en stabilitet i övningen (jag har 60 kg totalt
på videon) och försök sedan vrida benen från vänster till höger och tillbaka
utan att rygg och ländrygg lyfter sig. Det är bara rumpa och ben som "rullar"
åt sidorna, resten av kroppen ska vara "rak". Försök ha benen så långt upp
så att de bildar en 90 graders vinkel mot överkroppen när du rullar åt sidorna.
Video på övningen:
 

Det var allt för denna gången - fler övningar kommer!!!

Nu är det bara 1 ½ vecka kvar tills jag och min kära fru drar till
USA och spelar golf och njuter i 2 veckor!! Ska bli helt underbart -
speciellt med nya wedgar från Titleist och nya järn från Cobra!!

Check back in soon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0