Vintergolf i dess prakt!

I går spelade jag en härlig golfrunda på en av Sveriges mest svårbemästrade banor -
Djupadals GK utanför Simrishamn! Upphöjda greener, stora nivå skillnader
och väldigt ondulerade greener!

Gårdagens runda spelades med Wilhelm Pieplow och Thomas Egelstig - en riktigt
trevlig runda!

5 grader varmt och ca 8-10 sekundmeters vind - kallt, men i och med Abacus
nya kläder så frös man inte alls!

Dock hade greenerna nyligen luftats, så det var inte det lättaste att putta -
därav 4 st 3-puttar de första 10 hålen.
Men, det viktiga, det jag tränade med Gunnar förra veckan satt som en smäck!

Långa spelet, drivarna, satt riktigt bra, och är extremt nöjd med drivarna på de hål
som var i motvind där minsta miss blir katastrof! Även 40-60 meters slagen (som jag
tidigare hatat, men Gunnar visat mig en liten enkel lösning) satt riktigt bra i vinden!
Skönaste var på 17e hålet efter en 320 meters drive, då jag satte upp inspelet 40 cm
från flaggan från 50 meter i sidvinden!

Totalt gick jag 2 över, 1 under par sista 9 hålen trots en treputt! Väldigt nöjd!!

Söndag är det dags för närspelsträning med Gunnar - det kan bli spännande
(och utmanande för Gunnar!!)

Lev väl!

Thomas och Wilhelm!

Kommentarer
Postat av: Devve

Från gul tee ser jag, kanske vore en bra idé att börja spela från vit tee om du har tänkt att lira på Nordea Tour!!!

2010-11-19 @ 14:35:53
Postat av: Cristian

Hejsan Devve - tack för kommentaren!



Jo det är sant, men jag känner väl att väder och vind gör att gul tee räcker för tillfället - och det är ju inte längden som är problemet - det är närspel/inspel!!



Trevlig helg!

2010-11-19 @ 14:55:42
Postat av: Anders F

Antar att du som ex. longdriver pumpar en del på gymmet!? Släng upp några bilder från gymmet och skriv lite om vilka övningar osv du kör.. Kan vara kul för läsarna med något sådant.. Lycka till!

2010-11-19 @ 21:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0