5 veckor kvar nu - och träningsdosen har ökats!

Hejsan alla!! Nu börjar det närma sig!

Ja nu är det faktiskt bara 5 veckor kvar tills man peggar upp bollen
och slår första slaget i en professionell golftävling..scary!

Men de sista 3 veckorna har jag tränat frenetiskt och det har gett resultat.
Har försökt hitta en "safe" swing med drivern, då det finns mycket hinder på
Sturup Park GK! Slår på ca 65-70 % styrka, och då kan jag träffa fairway
ca 7/10 vilket känns riktigt bra! Järnklubborna går riktigt bra, men så får jag
ett nytt custom made set från Cobra i dagarna som jag måste hinna spela in
mig med också.
Närspelet, som är den delen av spelet som tagit mest stryk av longdrivingen,
känns ganska bra nu. Har fått mycket tips och blivit drillad av Gunnar, så nu vet
jag i alla fall HUR jag ska göra - nu ska man bara lyckas göra det VARJE GÅNG!

Puttningen är den delen av spelet som gjort att de varv jag hitintills spelat på Sturup
Park inte blivit under-par rundor. Har haft svårt att sätta birdie puttarna. Som i måndags,
då jag träffade 15 greener (och 9 fairways), men ändå gick 2 över par. Trots att jag nog
hade 4-5 birdie puttar som var inom 4 meter..flera på 2-3 meter...

Men en tränings session med Gunnar efter den rundan gjorde susen kändes det som!

Så nu ska jag nöta in den tekniken och hoppas att det långa spelet sitter..för att träffa 15
greener på en såpass tuff bana är jag riktigt nöjd med!

Sen hoppas jag naturligtvis att så många som möjligt av mina kära vänner och bekanta
kommer ut och tittar och hejar fram en under tävlingen! Ju fler ju roligare tycker ju jag!

9, 10 och 11e juni är ju tävlingen. Den 8e är det pro-am dag, där jag också deltar, om nån
vill se den istället!

Here we go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0